Terug in Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasper Hendriks - WaarBenJij.nu Terug in Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasper Hendriks - WaarBenJij.nu

Terug in Byron

Door: jasperendaan

Blijf op de hoogte en volg Jasper

06 Juni 2010 | Australië, Byron Bay

Hier weer een berichtje uit Australie!
Vanaf Hervey Bay met de Greyhound dus naar Airlee Beach, we kwamen hier om half 7 s´ochtends aan en konden pas om 2 uur in checken in een hostel dus wij met onze backpacks naar een lagoon een groot openbaar zwembad want vanaf hier kan je niet meer in de zee zwemmen zonder een pak aan in verband met de vele kwallen.
Uiteindelijk ingecheckt en eerst bijgeslapen. Airlee Beach ligt vlakbij een eilandgroepje wat de Whitsunday´s heet. Dit zijn eilandjes die vlakbij het Great Barrier Reef liggen. Hier kon je dan snorkelen en duiken. Uiteindelijk besloten om dit te gaan doen samen met andere Nederlanders die we al eerder in Australie hadden ontmoet en die toevallig op dat moment ook in Airlee Beach zaten. Met ze 6e in totaal op een zeilboot zeilen en snorkelen. Heel erg mooi. Ook op deze zeilboot overnacht in veel te kleine hutjes maar wel een leuke ervaring.
Toen we terugkwamen was het Daan ze verjaardag. Groot feest gegeven met nog meer bekenden die we onderweg tegen zijn gekomen en deze kwamen allemaal om 12 uur als verrassing voor Daan bij ons in de kamer champagne drinken. Hierna uitgeweest in Airlee tot in de vroege uurtjes. De volgende dag tot 2 uur in bed gelegen. In Airlee nog een paar dagen gebleven en toen richting Townsville gereden samen met Sjoerd en Stefan. Zij hadden een busje gehuurd en hun gingen ook die kant op dus konden we mooi meerijden. Leuke gasten alhoewel Sjoerd een Rotterdammer is en hij voor Feijenoord is. Wel zielig voor hem maar ja.
Aangekomen in Townsville een trip geboekt naar Magnetic Island waar we ook weer gesnorkeld hebben en naar een fullmoonparty zijn geweest. 1 keer per maand is er zo´n feest, logisch denken wij omdat het ook 1 keer in de maand volle maan is. Magnetic Island stond ook wel bekend als een eiland waar veel koala´s zijn maar wederom geen koala´s gezien. We worden er gek van dat we nog steeds geen wilde koala hebben gezien. Kangaroe´s nou wel genoeg gezien vooral veel dode langs de weg.
Vanaf Magnetic Island weer terug naar Townsville maar hier was niet veel boeiends te doen. Een beetje een grauwe dode stad. We zijn hier dan ook nog maar 1 nachtje gebleven om de volgende dag weer verder te reizen naar Cairns.
Hier aangekomen leek Cairns in eerste instantie wel heel leuk. Een supermooi hostel met alles erop en eraan. Het leek wel een soort resort. We kwamen er later achter dat Cairns eigenlijk niks meer te bieden had dan stappen. Geen strand, geen mooie dingen in de buurt om te bezichtigen en alles superduur. Dus Cairns vonden we niet echt heel leuk. We hebben toen al snel besloten om terug te gaan Byron Bay. Hier woont een ver familielid van Daan en hier zitten we op dit moment. Heel erg mooi aan het strand van Byron Bay. We slapen op het balkon in een 2 persoonsbed met een klamboe eromheen. S´nachts horen we de zee en de wilde dieren om ons heen. Ze wonen hier echt supermooi in een straat met heel veel grote, luxe villa´s waar 2 keer per jaar mensen zijn die even op vakantie komen in hun vakantiehuisje. Sommige villa´s zijn meer dan 8 miljoen waard! Hele aardige mensen en we hebben het hier wel naar ons zin. 2 meter lopen van het strand, kwartiertje lopen van het centrum van Byron Bay. Ze hebben een kano en surfboard dus we vermaken ons wel de hele dag op het strand.
We zijn van plan om hier nog een week te blijven en dan via Hong Kong naar Thailand te vliegen. Aangezien onze vlucht 1 juli vanaf Bangkok Thailand vertrekt naar Bali moeten we hier dan toch al zijn. Kunnen we voor deze tijd alvast wat van Thailand zien. Morgen nog even kijken of het alweer wat veiliger is in Thailand maar we hebben de laatste tijd niet veel meer over Thailand gehoord dus dat moet wel goed komen.
Al met al gaat alles nog steeds goed en we worden hier in Byron Bay goed verzorgd door Judith en Henry waar we nu dus verblijven.

Kus Daan & Jasper

• 06 Juni 2010 - 07:59

Claudia:

Jeetje jongens, jullie hebben niet stil gezeten!
    Leuk hoor jullie verhalen. Veel plezier in Thailand!

X

• 06 Juni 2010 - 09:13

Dieneke:

Great story. Lekker genieten en heel goed uitkijken in Thailand!

Dikke kus

• 06 Juni 2010 - 11:32

Martin:

Doe Sjoerd de groeten van mij ;)

• 06 Juni 2010 - 11:58

Job:

Nou lekker, ik hoop dat jullie niet teveel worden verwend door die fam. van Daan. Anders valt dat backpacken weer zo tegen. Thailand lijkt wel weer wat rustiger, al zou ik niet te lang in BK blijven als ik jullie was. Hou vol!
    XX

• 06 Juni 2010 - 12:18

Oma V.d. Meij:

Wat een leuk verhaal, wat zien en doen jullie toch veel. Goed hotel hebben jullie nu. Mooie foto's en in Thailand zal alles wel goedkoper zijn. Maar denk om Bangkok en dat jullie nergens intrappen!!!
    Veel liefs van oma

• 06 Juni 2010 - 13:18

Oma V.d. Meij:

Sorry Daan ik ben je vergeten te feliciteren met je verjaardag. Dat je maar een grote jongen mag worden. Je verjaardag was erg geslaagd lees ik. Groetjes oma van Jasper

• 06 Juni 2010 - 17:37

Fam Friesland:

Leuk om weer wat te lezen en foto's te zien. Klinkt goed allemaal. Geniet en doe voorzichtig

• 06 Juni 2010 - 18:41

Coby Landmeter:

Hoi mannen, prachtig weer dit reisverslag!
    Tof zeg, zoveel mensen tegekomen, die net als jullie trekkersbloed in de aderen voelen vloeien.
    Goeie tijd in Thailand! Doei!

• 07 Juni 2010 - 20:08

Rene En Henny:

Hoi boys
    Geweldig weer jullie verslag en wat een prachtige foto's (om jaloers op te worden) Wat heerlijk dat jullie zo gastvrij werden ontvangen bij Judith en Henry ,wat een super lieve mensen . Zondag zien wij de moeder van Judith en dan neemt zij wat foto's van haar vakantie in Australie mee ,dus zien wij waar jullie nu verblijven . Jullie zouden met Judith naar de vuurtoren gaan ,was dat mooi? Wij horen dat nog wel. Doen jullie wel voorzichtig in Hong Kong en Bangkok . veel liefs van ons xxxxx

• 11 Juni 2010 - 09:04

Dieneke:

Geweldig die foto's. Moet erg lachen om de boetes voor Mister Pepping.
    Je bent weer lekker kort Jasp, vat maar geen kou!
    Hoorde van Joris dat jullie de komende dagen naar Hong Kong gaan en dan door naar Bali.
    Laat even weten wanneer je weer telefonisch bereikbaar bent.

Kus voor jullie

• 12 Juni 2010 - 16:16

Fam Nuyens, Hogeweg:

He jongens, wat een belevenissen. Heb jullie verslagen gelezen en foto's bekeken. Lijkt met ook wel wat om met Claudia en Barbara te doen. Geniet verder van alles en doe vooral voorzichtig in Thailand en zo. Veel plezier.
    Kus Tante Wilma