Noosa Heads en Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jasper Hendriks - WaarBenJij.nu Noosa Heads en Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jasper Hendriks - WaarBenJij.nu

Noosa Heads en Hervey Bay

Door: jasperendaan

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 Mei 2010 | Australië, Hervey Bay

Airlee Beach
Hier weer een berichtje van 2 mooie jongens uit Australie.
Op dit moment zitten we in de bus richting Airlee Beach. Daan heeft een kleine laptop gekocht met onbeperkt internet dus we kunnen op deze manier wat vaker iets van ons laten horen. Dit betekend niet dat er nu elke dag een nieuw verslagje op de site komt maar we kunnen nu in ieder geval wel wat sneller foto´s plaatsen en makkelijker skypen bijvoorbeeld. Sinds Brisbane zijn we richting Noosa Heads gereden met de auto. Een plaatsje aan de kust van Australie. Na Brisbane hadden we wel weer zin om aan het strand te kamperen. Noosa Heads had dan ook een heerlijk strand met enorm hoge golven! Tot nu toe de hoogste golven die we gehad hebben in Australie. Oftewel bijna de hele dag in de zee gelegen. We zijn hier 2 dagen gebleven omdat de mensen van deze camping niet echt aardig waren tegen ons. Zo kwamen we de 2e morgen om 5 over 10 bij de receptie om een nacht bij te boeken en begon dat vrouwtje boos tegen ons te schreeuwen dat dit voor 10 uur gedaan diende te worden. Oke prima laatste nacht dus dachten wij. Hierna zijn we doorgereden naar Hervey Bay nog een paar honderd kilometer naar boven en vanaf hier kan je met een jeep naar Frazer Island. We hebben overwogen om dit te gaan doen maar dit was wel heel erg prijzig en het leek een beetje hetzelfde als North Stradbroke Island waar we al geweest waren dus dit maar niet gedaan. We zaten hier op een camping met bijna alleen maar oude mensen. Niet veel te beleven maar we konden wel even goed in alle rust gaan bedenken wat we verder van plan zijn. Jurriaan zit 1 jaar in Australie en moet daarom snel werk vinden omdat het allemaal erg duur hier is en aangezien Jasper alleen een touristenvisum heeft mag en kan hij nergens werken. Jammer maar helaas. Vandaar dat we besloten hebben om onze wegen te gaan splitsen. Jurriaan terug naar Brisbane om daar werk te vinden en wij verder naar boven naar Airlee Beach omdat dat geweldig mooi schijnt te zijn. Hier heb je het Great Barrier Reef en the Whitsunday´s. Iets wat je volgens velen niet mag missen als je in Australie bent geweest. Waarschijnlijk gaan we daar wel een tijdje blijven aangezien we al heel wat backpackers zijn tegengekomen die ook die kant op reizen en het wel leuk is om hun daar nog een keer te zien.
Aangezien de auto nogal wat gebreken vertoond gaat Jurriaan in Brisbane nog proberen om hem te verkopen maar onze hoop dat dit nog wat gaat opleveren is niet heel groot.
Dit was het weer voor deze keer tot de volgende keer maar weer

Dikke kus Jasper en Daan

• 13 Mei 2010 - 09:29

Dieneke:

Wha wat leuk die foto's en het verslag. Geweldig om te zien en horen hoe jullie het doen. Ziet er echt vakantie-achtig uit met heerlijk weer. Hier is het winter (7 graden, wind, regen).
    Jasper kijk nog even op je mail, daar heb ik nog een ideetje neer gezet.

Dikke kus

• 13 Mei 2010 - 14:46

Hallo Jasper en Daan.

Wat een belevenissen en wat een mooie foto's, te gek jongens. Ik ga daar een heel verslag van maken. Jasper ik zie je prachtig op de foto's, maar ik zie Daan niet op een foto staan of ik herken hem niet, is natuurlijk ook mogelijk met m'n kippige ogen. Enfin ik bel wel een keertje eerdaags. Veel liefs van (je) oma.

• 13 Mei 2010 - 20:41

Rene En Henny:

leuk om weer zo`n reisverslag van jullie te lezen. Jammer dat de auto toch niet zo`n succes is geworden. Hoe reizen jullie nu verder bus? trein? Hier thuis is het weer slecht voor de tijd van het jaar, koud, regen. Als ik de foto`s van jullie bekijk hebben jullie daar nog geen last van. Goed idee om een laptop te kopen, als er een webcam op zit kunnen we skypen. Ik ga nu in de atlas de plaatsen opzoeken waar jullie geweest zijn.

veel liefs en bon voyage

• 13 Mei 2010 - 21:03

Job:

Zo mannen, nu nog zelf aan de slag om wat te verdienen zeker. De bodem van de schatkist al in zicht? Heb ook nog wel een ideetje (mail)Anders is straat theater nog wel iets om wat mee op te halen Kunnen jullie best.
    kisses back

• 14 Mei 2010 - 08:01

Claar En Coby:

Daar zijn we weer. Japser, Claar vindt de foto's erg mooi! Vooral van skippy en jullie "buurman".
    Het blijkt, dat jullie zonder auto toch wel overal komen! Blijf genieten van alles wat onverwachts op jullie pad komt! Doei.

• 15 Mei 2010 - 19:13

Marion:

Hoi Daan en Jasper,
    Het is leuk om jullie te volgen, geniet maar lekker en moest van Marit zeggen. gr. van al je baza tantes

• 18 Mei 2010 - 17:05

Tante Wil:

daan van harte gefeliciteerd met je verjaardag.wel heel bijzonder in een ver land je verjaardag te vieren. dikke kus van ons .

• 19 Mei 2010 - 21:14

Rene Ne Henny:

Hoi lieve jarige Daan,hartelijk gefeliciteerd met jou 23e verjaardag .Geweldig he..om deze verjaardag in zo'n prachtig land te vieren samen met Jasper.Om nooit meer te vergeten!!!!! Daan ik heb ook een bericht op jou eigen e-mail geschreven (even lezen dus) Heel veel liefs en maak er een mooie dag van ,dikke knuffel van ons.

• 20 Mei 2010 - 04:11

Arjen:

Daantje!! Gefeliciteerd! Ik dacht dat ik de eerste zou zijn.. maar natuurlijk zijn rene en henny de eerste ;) Maak er een leuke dag van!

Het ziet er goed uit daar in Australie!!

Groeten
    arjen

• 20 Mei 2010 - 15:20

Claudia:

Hey Daan! Gefeliciteerd met je 23ste verjaardag! Hoe was het om het daar te vieren, zijn ze je niet vergeten?!
    Fijne dag en reis nog mannen!!!

x

Ome John & Tante Wilma
    Barbara & Claudia

• 20 Mei 2010 - 15:42

Wout:

Peppie! Gefeliciteerd, al weer een jaartje wijzer! Heb je een mail gestuurd..
    kuss

• 23 Mei 2010 - 19:01

Doornenballen:

Hallo boys, hier een bericht van de fam. Doornenbal te Limmen.
    Jasper sorry jou onbekend maar voor Daan bekend als nicht Monica.
    Heel leuk om te lezen wat jullie meemaken. Goed, Limmen is ook een wilde boel maar wat er bij jullie te zien is echt heel mooi.
    Oh ja Daan, Cas RC is geen kampioen geworden ze verloren de finale.
    Hoe is het rugby in Australie?
    En leeft het voetbal daar voor de WK ?

Goede reis verder.
    De Doornenballen.

• 27 Mei 2010 - 20:50

Kees En Kitty:

Hallo Daan en Jasper,

Leuke foto's en wat een mooie reis maken jullie!
    We zien jullie genieten op de foto's.
    En dan skippy in je tuin, da's weer eens wat anders dan een kat. We blijven jullie volgen geniet maar lekker van 't mooie weer, want hier is 't brr...koud.

groetjes

• 31 Mei 2010 - 15:15

Hai Jasper
    Als het gaat moet je maar even op je mail kijken daar heb ik wat op gezet. Dag lieve Jasper, de groeten aan Daan.
    Kus oma

• 05 Juni 2010 - 11:44

Dieneke:

Wanneer krijgen we weer eens een update met wat leuke foto's?

• 05 Juni 2010 - 15:35

Oma V.d. Meij:

Ben het met je moeder eens, anders komt mijn album niet vol!!
    Kus je oma