Roadtripping - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasper Hendriks - WaarBenJij.nu Roadtripping - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasper Hendriks - WaarBenJij.nu

Roadtripping

Door: jasperendaan

Blijf op de hoogte en volg Jasper

19 April 2010 | Australië, Byron Bay

Na lang wachten is hier dan weer een verhaal over ons in Australie.
Afgelopen maandag in Sydney hebben we een auto gekocht samen met Jurriaan. Hij heeft een paar jaar in een autozaak gewerkt dus hij heeft veel verstand van auto's. Dit was wel handig voor ons aangezien wij hier geen verstand van hebben. 2 Franse jongens hadden een Ford Falcon station auto op internet gezet voor 2400 dollar. In goede staat en met allerlei kampeerspullen erbij (2 tenten, 2 luchtbedden, 1 matje, gasstelletjes slaapzakken, coolboxen, hengel, potten en pannen, echt helemaal compleet). Een afspraak met deze gasten gemaakt en alles goed laten checken door Jurriaan. Doordat deze Franse jongens weer snel terug naar Frankrijk moesten mochten we de auto meteen al voor 1600 dollar kopen. Wij dachten nou dat gaat wel erg makkelijk en aangezien we ook nog andere auto's op het oog hadden dachten we dat we deze auto ook wel voor minder konden krijgen. Dus wij zeiden tegen deze Franse gasten dat we de auto voor 1000 dollar zouden kopen. Dit vonden zij te weinig maar na een paar uur wachten gingen ze hier toch mee akkoord. Nu hebben we een goede auto met alles erop en eraan!
Dus afgelopen maandag meteen vertrokken vanuit Sydney naar het noorden via de oostkust. Nog een nachtje in een hostel in Newcastle geslapen en de volgende dag verder gereden naar een plaatsje Seal Rocks. Echt in de middle of nowhere. Geen bereik met mobiele telefoon maar wel een heel mooi strand en mooie natuur. We zitten nu 2 dagen op een camping hier en het is supergezellig. Gisteren een Australische gast ontmoet die Guy heet en die ze met ze eigengemaakte camper op reis is. Vanmiddag vers gevangen vis op de barbeque gedaan en gegeten. Vrijdag gaan we weer verder reizen richting Brisbane en Byron Bay. Guy weet alle mooie en goede plekken om heen te gaan dus wij gaan hem waarschijnlijk wel een stukje volgen richting het noorden.
Vandaag waren we boodschappen doen in Foster een plaatsje hier vlakbij en toen liepen we Robert Koot en zijn vriendin Femke daar tegen het lijf. Echt heel toevallig en we hebben daar nog even samen wat gedronken en nog wat leuke tips van hun gehad.
Ondertussen zijn we alweer verder gereisd richting het noorden en zitten we nu in Byron Bay. Hiervoor zijn we gestopt bij een klein plaatsje vlakbij Grafton. Dit plaatsje heette Minnie Waters. We hebben daar 2 nachten gekampeerd in the bush. Allemaal beesten en insecten echt heel naar maar we hebben ons er doorheen geslagen. We bleven hier 2 nachten omdat we wat problemen hadden met de auto dus zodat we afgelopen maandag eventueel daar naar een garage konden toegaan. Het probleem met onze auto viel echter mee dus dit was niet nodig. In Minnie Waters was de natuur echt supermooi en de zee erg wild. We hebben dan ook tussen de grote golven in de zee gezwommen en dit was vet heftig. Elke keer werd je voor minimaal een paar seconden onder water geslingerd en Daan had het er maar moeilijk mee haha..
Nu zijn we vandaag in Byron Bay aangekomen en zijn we weer een beetje in de bewoonde wereld. We zitten nu op een camping hier met een klein beetje internet dus vandaar dat we nog geen foto’s kunnen uploaden dus deze foto’s houden jullie nog tegoed van ons. Wie zich geroepen voelt mag voor ons extra fotoruimte kopen op onze site :). We blijven hier in ieder geval nog een dag en dan gaan we kijken wat we doen.
Al met al gaat alles heel goed met ons hier en we hebben het onwijs naar ons zin!
Hoe gaat alles in het hopelijk koude Nederland?

Dikke kus Jasper en Daan

• 19 April 2010 - 08:49

Lieve Jasper en Daan,

Wat een mooi verhaal heb ik zojuist gelezen. Wat beleven jullie ontzettend veel. Was wel blij dat ik weer iets las, maar je moeder had ons al wat verteld gisteren (18-4)
    Wel handig die jongen met de auto. Verbazingwekkend dat jullie daar bekenden tegenkomen, ongelooflijk zo ver van huis en dan nog de andere kant van de wereld weer kennissen tegen komen. En dan die mooie natuur daar. Echt genieten dus.

Zeg Jasper als ik je op je mobiel wil bellen, moet jij dat dan betalen of ik? Ik wil niet dat je voor mij kosten maakt. 't Kan beter van een grote stad dan van een klein dorp ha ha!!

Blijf genieten en gezond en tot de volgende keer. Ik zal wel proberen wat fotoruimte te regelen.

Jasper ik hou van je en Daan ik vind je een leuke gooser. Veel liefs en dikke kus van oma.

• 19 April 2010 - 09:03

Oma V.d. Meij:

Lieve Jaspi wat een verrassing dat telefoontje en wat fijn om je stem even te horen.
    De fotoruimte heb ik ook zojuist geregeld. Je kunt nu 110 foto's plaatsen. Nou dag Jaspi en Daan tot horens. Dikke kus oma

• 19 April 2010 - 14:28

Dieneke En Joris:

Geweldig verhaal. Wat regelen jullie het allemaal super. Nou Jasper weer goed geschoten dat je oma hebt gebeld. Ik zag dat je mij ook had geprobeerd, maar ik had de telefoon uitstaan want ik was een training aan het geven. Hoorde van oma ook dat je een ander nummer hebt? Ik mail je wel even hoe het hier gaat. En nu komt Joor.

Heey Jap en Daan klinkt lekker joh! geinig dat die Australiër Guy heet, heeft ie lang haar en een barbecue?:P
    Hier is alles goed, weer wordt wat lekkerder, ajax wordt denk ik kampioen dus dat zit wel goed. Alsnog klinkt het bij jou stukken leuker als in dit saaie land, wat een avonturen! nou ik spreek je nog!
    adios :)

• 19 April 2010 - 17:49

Friesland:

Pas 2 weken weg en dan al zoveel avonturen!. Wat leuk om dit te lezen. Kijk uit voor alle insecten. Je weet maar nooit wat voor vreemde beesten er zitten.Zit met smart op jullie foto's te wachten. Gelukkig heeft Oma jullie genoeg ruimte gegeven. Geniet
    Kus van Ons

• 19 April 2010 - 19:05

Helga:

Hi Jasper,
    ik hoorde van je moeder dat je deze site hebt, hardstikke leuk.Kunnen we lekker op de hoogte blijven. Uit je verhaal begrijp ik dat je het reuze naar je zin hebt druk hebt en al veel meegemaakt. Gelukkig ook nog tijd voor vacantie.Geniet er maar lekker van. Liefs Luuk en Helga

• 19 April 2010 - 19:59

Job:

Het verhaal wel drie keer gelezen, het lijkt wel een sprookje, behalve van die insecten dan. Erg erg leuk en wat zit het jullie mee. Ik heb ws alweer een nieuw adresje waar je terecht kunt als het een keer tegenzit. Zal het wel mailen als ik het weet.
    L.Y.
    Daddy

• 20 April 2010 - 16:25

Max En Marian:

He Daan,

Ik las bij Oma dat jullie deze site hebben.
    Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven,
    en wat een avontuur!!
    wij wensen jullie nog heel veel plezier, en we kijken uit naar jullie foto-s om het sfeertje mee te proeven.

Groetjes van ons uit Akersloot Max,Marian
    Stan en Max

• 20 April 2010 - 17:24

Josine:

hey daan en jasper,

leuk om jullie zo te volgen via deze manier! ben benieuwd naar jullie foto's! wat een belevenissen zo aan de andere kant van de wereld!geniet er heerlijk van :-)
    liefs van "de kuijsjes"

• 20 April 2010 - 18:34

Boekie:

Goed bezig heren. Het lijkt er op dat jullie het erg naar jullie zin hebben, en dat het zoals gewoonlijk bij Jappie soepeltjes genoeg gaat om het spannend te houden.

Hier weinig veranderd zoals verwacht. Dave knort, Koos babbelt, Peter doet raar en Rob tapt!

Cheers,
    Ronald

• 20 April 2010 - 19:36

Meester Camiel:

Wolla Akhbarrr!

• 21 April 2010 - 07:11

Arjen Verlaan:

jo roadtrippers,

Goed geregeld die auto met kampeerset en al! Nu begint de roadtrip echt! Leven in de bush bush, beetje zwemmen in de zee.. Tof om die verhalen te lezen! Enjoy it!

gr arjen

• 22 April 2010 - 05:15

Rene En Henny:

Hoi lieve boys
    Wat een geweldig verhaal weer.en wat een goede deal zeg een auto met alles er op en er aan voor die prijs.Wij smullen van alles wat jullie meemaken.Lekker Daan dat wij jou ook nog aan de telefoon hebben gehad .Zijn jullie al naar Judth v Schooten geweest? Ik ben benieuwd of zij iets voor jullie heeft!Het is toch niet te geloven he,loop je aan de andere kant van de wereld ,kom je een Limmer tegen!!! Nou boys tot de volgende mail veel liefs en dikke kus van ons.

• 22 April 2010 - 05:21

Henny :

Hier nog even het adres van Judith v Schooten Childestreet16a Bayron Bay .

• 23 April 2010 - 14:24

Stephan:

Heey Jappie,

Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat, leuk verhaal trouwens, ik hou jullie site in de gaten. Heel veel plezier!

Tot city!

Grtz,
    Tom

• 27 April 2010 - 18:21

Job:

Ha eindelijk die foto's. Met een beeld erbij gaat het pas echt leven. Ga zo door mannen.

• 27 April 2010 - 23:38

Dieneke:

Wat leuk die foto's. Had eigenlijk nog wat surffoto's verwacht, maar dat wordt natuurlijk wat moeilijk als je moeite heb om op de plank te blijven staan.
    Waar zitten jullie nu? En hoe is het weer? Het is hier nu heerlijk zomers!!!

• 28 April 2010 - 15:49

Hallo Jasper en Daan.

Wat een mooie foto's hebben jullie gestuurd. Wie ligt er nou weer op bed met een vreemde vrouw!!!! Mooie natuur daar. Hebben jullie al werk gevonden? Nou maar lekker verder genieten want dat doen jullie wel zo te zien.

Dikke kus Oma

• 28 April 2010 - 19:44

Rene En Henny:

Hoi boys, wat een leuke foto's, en wat heerlijk zo s'avonds bij het kampvuur zitten .Zo te zien hebben jullie al heel veel mooie plekjes gezien. Leuk hoor zo krijgen wij er een beetje beter idee van wat jullie zo al beleven. Zijn jullie al bij Judith v Schooten geweest? Tante Wil zei: dat zij dat best heel leuk zou vinden en mischien heeft zij wel wat werk voor jullie .Je weet maar nooit waar het goed voor is om even langs te gaan. Veel liefs en dikke knuffel van ons. Rene en Henny

• 30 April 2010 - 18:23

Oma En Opa Pep:

hallo daan en jasper
    wat fijn dat je ons gebeld heb hoe bestaat het zo ver bij ons vandaan en we lezen steeds jullie berichtjes kees en kitty zijn vandaag vertrokken naar de ardennen

• 30 April 2010 - 18:37

Oma Enopa Pep:

halodaan en jasper watleuk dat ons gebeld heb en zo duidelijk hier gaat alles goed vandaag zijn kees en kitty naar de ardennen! maarten is gisteren van de fiets gevallen en arm gebroken hij gaat even goed mee. we lezen steeds jullie s nieuws
    geniet heel veel blijf bij elkaar

gr.en een knuffel van ons oma en opa

• 30 April 2010 - 18:37

Oma Enopa Pep:

geniet heel veel blijf bij elkaar

gr.en een knuffel van ons oma en opa

• 01 Mei 2010 - 08:46

Lieve Jasper en Daan.

Ging goed hé Jasper door de telefoon en zo duidelijk. Nou dat wordt voor Daan werken en voor Jasper huisman spelen!!! Ik hoop dat alles lukt zoals jullie in gedachten hebben. Ben vergeten te vragen hoe het nu met die auto is. Komt bij het volgen telefoongesprek.
    Veel liefs en een kus van je oma en een knuffel voor Daan. (zal hij even blij mee zijn !!!)

• 05 Mei 2010 - 15:46

Claudia:

Hey Binken!

Leuk zo om jullie verhalen te lezen! Klinkt goed allemaal! Wil volgende keer wel wat flaters, katers en feest verhalen horen! ;-)

Hier in ons kikkerlandje blijft het erg koud!

Jullie heel veel plezier!

x je leukste nicht! :-)

• 05 Mei 2010 - 16:03

Mark En Vera:

hey Daan en Jappie,

Super foto's en mooie verhalen om te lezen, ze mogen de volgende keer alleen wat sappiger als het kan!! Goed om te horen dat jullie het zo goed hebben. Heel veel plezier nog bij de volgende plekken die jullie allemaal gaan bezoeken.

Groet,
    Vera en Mark